DOLLAH BADWI, ISA DAN JIHAD

Penangkapan 6 lagi yang disyaki sebagai anggota KMM telah menimbulkan rasa yang begitu mengguris hati saya ini untuk meluahkan isi rasa hati saya ini terhadap kerajaan Malaysia yang maha sial ini. Ada ke patut tangkapan terbaru yang dibuat di tengah kesibukan umat Islam sedunia yang sedang meluap-luap untuk berjihad di Afghanistan, dibuat atas alasan mereka pernah mendapat latihan perang di Afghanistan. Selain tu mereka juga dituduh pula nak gulingkan kerajaan. Mana buktinya??? Salahkah mereka berlatih kat Afghanistan? Kan Islam mewajibkan umatnya sentiasa bersedia walau dalam apa keadaan sekalipun. Kita hendaklah sentiasa bersedia dengan melengkapkan ilmu-ilmu yang perlu kerana kecelakaan itu datang tanpa diduga.  Tak salah kalau mereka nak menuntut ilmu perang kat luar. Tak semestinya kita menuntut ilmu perang tu ketika kita hendak berperang.

Memang nyata bahawa penangkapan ke atas mereka ini adalah kerana kerajaan takut akan bayang mereka sendiri. Saya yakin mereka tak ada niat langsung untuk menjatuhkan kerajaan seperti yang didakwa kecualilah KERAJAAN ini kita labelkan sebagai MUSUH ISLAM. Mereka ni hendak berjihad ke jalan Allah, menegakkan agama Allah dan menentang musuh-musuh Allah. Kenapa perlu dihalang? Kenapa nak tangkap orang yang nak berjihad? Salah ke berjihad?

Cuba kita lihat, kenyataan bodoh dan paling hina sekali oleh seorang pemimpin (Dollah Badwi) yang kononnya dari sebuah negara Islam yang mengatakan bahawa tindakan PAS membenarkan ahlinya berjihad di Afghanistan sebagai satu tindakan untuk mencari populariti adalah satu kenyataan yang tak dapat saya nak tafsir betapa hinanya kenyataan itu. Saya rasa orang gila saja yang boleh keluar kenyataan macam ni. Niat yang ikhlas boleh dikatanya nak cari populariti. Dalam isu ini pun dia nak kaitkan dengan isu politik tempatan. Apa punya barua lah UMNO ni. Samalah macam kerajaan Indonesia yang menghalang rakyatnya berjihad dengan melucutkan kerakyatan rakyat mereka yang ingin berjihad.

Ada ke mereka yang nak berjihad tu minta duit kita? Ada ke mereka yang nak berjihad tu nak enjoy kat sana? Mereka ke sana dengan matlamat membela umat Islam, saudara seagama kita dengan sanggup menggadaikan nyawa, harta mereka, keluarga dan sahabat handai. Cuba lihat betul-betul orang UMNO, cuba buka sikit minda kau orang yang sempit dan kolot tu. Cuba kau orang  tanya ulama apa hukumnya kau orang menghalang mereka yang nak berjihad ni. Ada ke mereka minta simpati dari UMNO dan saya nak tanya akhir sekali sanggupkah UMNO menghantar ahlinya berjihad ke jalan Allah?

Akhir sekali saya sebagai seorang rakyat Malaysia yang beragama Islam ingin beri nasihat kepada kerajaan  dan UMNO  supaya jangan dihalang umat Islam Malaysia yang ingin berjihad. Jangan sampai umat Islam dalam Malaysia ini menganggap kamu sebagai MUSUH YANG PERLU DIPERANGI. Jika itu yang berlaku maka akan huru haralah negara.

Hits: